چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

اصولا واژه اورژانسی بودن یک مسئله، لزوم رسیدگی سریع به آن را در ذهن تداعی می‌کند. به همین منظور بخشی در بیمارستان‌ها وجود دارد که بیمارانی که نیاز فوری به پزشک دارند به این بخش مراجعه می‌کنند.

اورژانس بدون پزشک

اما متاسفانه گاهی اقدامات این بخش به گونه‌ای است که معنی این واژه از بین می‌رود. تعدای از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از بیمارستان‌ها به بیمارانی که به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند به خوبی رسیدگی نکرده و آنها را معطل می‌کنند.

از جمله مشاهده شده است که مسئولان اورژانس به بیماری که به این بخش مراجعه کرده، گفته‌اند که در حال حاضر پزشک مشغول صرف شام است و او باید چند دقیقه‌ای منتظر بماند.

جالب است که گاهی این انتظار از چند دقیقه هم فراتر رفته و به نیم ساعت رسیده است و معلوم نیست چه کسی پاسخگوی این اتلاف زمان برای بیماری است که نیاز فوری به خدمات پزشکی دارد.

با توجه به اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، توصیه می‌شود که مسئولان بیمارستان‌ها توجه ویژه‌ای به بخش اورژانس و حضور دائم پزشک در این بخش معطوف کنند؛ چرا که در موارد اورژانسی، ثانیه‌ها نیز تاثیر گذارند.

تنها در آسانسور

از چند روز پیش که برق تمامی مناطق شهر به طور مرتب در رفت و آمد بود، بسیاری از شهروندان چند ساعت تنها ماندن در یک آسانسور خاموش و بدون هوا را تجربه کردند. 

شهروندانی هم که از بیماری‌های قلبی- تنفسی رنج می‌بردند بعد از چند ساعت گیر کردن در آسانسور‌های خاموش، راهی بیمارستان شدند. البته این اتفاق در برخی ساختمان‌ها روی نداد؛

به طوری که مسئولان و ساکنان این ساختمان‌ها با تکه کاغذی حاوی زمان تقریبی خاموشی، شهروندان را در جریان احتمال قطعی آسانسور می‌گذاشتند.

به هر حال به نظر می‌رسد حداقل‌های استاندارد یک آسانسور، شامل وجود برق اضطراری در ساختمان‌های شهر رعایت نشده و همین مورد کار دست مردم می‌دهد. شاید تا زمانی که به این استاندارد‌ها بیش از این توجه شود باید پله‌ها ر ا به آسانسور‌ ترجیح دهیم.

زعفرانی رنگ پریده

زعفران از جمله مواد مصرفی در آشپزخانه‌هاست که با توجه به قیمت گرانش با دقت ویژه‌ای از آن نگهداری شده و در میزان مصرف آن احتیاط زیادی به کار گرفته می‌شود. اما گاهی کار از احتیاط گذشته و در مورد مصرف این ماده که به طلای سرخ معروف است، خساست صورت می‌گیرد.

نمونه واضح این تنگ نظری هم در غذای برخی رستوران‌ها به خوبی مشهود است. این رستوران‌ها با وجود اینکه به بهانه افزایش هزینه مواد اولیه، قیمت غذا‌های خود را افزایش داده‌اند اما در مصرف همین مواد که از جمله آنها می‌توان به زعفران اشاره کرد، صرفه‌جویی می‌کنند.

این رستوران‌ها به اندازه‌ای در این صرفه‌جویی افراط می‌کنند که رنگ برنج زعفرانی می‌پرد و به زحمت می‌توان دانه‌های برنج زردرنگ را از بشقاب برنج تشخیص داد. از سوی دیگر برخی غذا‌ها هم که زعفران ماده اصلی آنهاست، عطر و بوی هر چیزی را می‌دهند، جز زعفران.

خوب است این گروه از  رستوران‌ها با توجه به هزینه‌ای که برای غذا از مشتری دریافت می‌کنند، اندکی دست و دلباز‌تر باشند.

موتور سواری در پیاده‌رو

پس از نصب استوانه‌های سفید رنگ  در پیاده‌رو‌های بازسازی شده، خودرو‌ها و موتور‌سیکلت‌های کمتری وارد این محدوده از شهر می‌شوند.

با وجود این گاهی اوقات راننده‌هایی که قصد دارند برای بارگیری یا تخلیه بار به مغازه‌ها و منازل نزدیک شوند، با چند ضربه کاری این موانع ر ا از بین می‌برند‌به ویژه آنکه استوانه‌های سفید رنگ کوتاه آنچنان مقاومتی ندارند و به راحتی از جا کنده می‌شوند.

متاسفانه این اتفاق در کنار مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که نیاز به بارگیری و غیره دارند بیشتر مشاهده می‌شود و لزوم برخورد با این تخلف ضروری است.

کد خبر 56136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز